Handelskade Nijmegen
Omgevingscommunicatie

Handelskade Nijmegen

Ontwikkelaar BPD en corporatie Standvast hebben zeer ambitieuze plannen voor de herontwikkeling van de Handelskade in Nijmegen. Op de voormalige locatie van de drukkerij van De Gelderlander komen honderden woningen, die vanwege de langwerpige locatie aan de Waal in één keer neergezet moeten worden. Dat stelt bijzondere eisen aan de omgevingscommunicatie en de gebiedsmarketing. Iris advies en Erna van Holland worden gevraagd een plan van aanpak op te stellen en de uitvoering daarvan te leiden.

Omgeving
Samen met de gemeente Nijmegen maken we een stakeholdersanalyse en brengen we de belangen in beeld. We begeleiden de communicatie rond de gedeeltelijke herziening van het bestemminsplan. Met een duidelijke presentatie, door heel goed de plannen te verbeelden en door vroegtijdig te anticiperen op reacties, worden er bij de ter visie legging geen zienswijzen ingediend.

Marketing
Voor de gebiedsmarketing ontwerpen we een strategisch plan, samen met de marketeers en onderzoekers van BPD. We ontwikkelen met reclamebureau Stijlgenten een opvallende campagne, die vierhonderd Nijmegenaren op de been brengt naar de eerste planpresentatie in de Stadsschouwburg. Handelskade beleeft daarmee een geslaagde introductie in Nijmegen.

 
Handelskade Nijmegen
Een planpresentatie in een volle schouwburg ...
Handelskade Nijmegen
… met debatten, cultuur, workshops ...
Handelskade Nijmegen
… en een lekker dwarse campagne.

Omgevingscommunicatie werk

  • Ambiance >

    In de Maastrichtse wijk Amby ontwikkelen Assen Green Development en woningcorporatie Maasvallei een wijkwinkelcentrum.

    Ambiance
  • Cruquius Amsterdam >

    Zorgvuldig communiceren met buurt en ondernemers in Amsterdam Oost.

    Cruquius Amsterdam
  • 'Huisgemaakt' in Driesprong Breda >

    Iris advies geeft herstructureringswijk een nieuw gezicht.

    Driesprong Breda
  • Handelskade Nijmegen >

    Omgevingscommunicatie leidde tot geen enkel bezwaar op het plan. Daarna bracht een dwarse campagne veel mensen op de been.

    Handelskade
  • Kop Zuidas >

    Maar liefst tien organisaties hebben plannen op de kop van de Amsterdamse Rivierenbuurt. Het gaat om het meest oostelijke deel van de Zuidas.

    Kop Zuidas
  • Veel animo voor Noorderhaven >

    Gebiedsmarketing voor nieuw stadsdeel maakt energie los in Zupthen en de wijde regio.

    Noorderhaven Zutphen
  • Steenbrugge in Deventer >

    Puur Sallands wonen. Gebiedscampagne brengt dorps karakter tot leven.

    Steenbrugge
  • Beeldbuisfabriek >

    Strijp R is een verlaten fabrieksterrein in Eindhoven. Gebiedsontwikkelaar Amvest maakt er een woonwijk van.

    Strijp R
  • Wonen met spice! >

    Marketingplan voor een kleurrijke woonwijk.

    Vredesplein
  • Participatie  
    Participatie In dialoog en samenwerking tot betere oplossingen komen die breed worden gedragen.
  • Omgevingscommunicatie  
    Omgevingscommunicatie Maak kennis. Ontdek wat er leeft. Wissel uit. En ontwikkel energie voor nieuwe plannen.
  • Ateliers & panels  
    Ateliers & panels Ontwikkel en toets je plannen op een manier waar iedereen plezier in heeft.
  • Co-creatie  
    Co-creatie Met z’n allen werken aan plan of visie. Ontwerpers geven vorm. Wij faciliteren en houden focus op resultaat.
  • Omgevingsvisie  
    Omgevingsvisie Heel de stad of heel het dorp betrekken bij een toekomstvisie. Hoe doe je dat?
  • Specials  
    Specials ‘Misschien een gekke vraag, maar kan je ons ook helpen met …?’

Contact

Bas Schoemaker
+31 (0)654 234540
info@irisadvies.nl 
Plantsoenstraat 10, 7411 HT Deventer