Vredesplein in Woensel, Eindhoven
Gebiedscommunicatie

Wonen met spice!

Aan de voet van de exotische Woenselse Markt in Eindhoven maken 400 arbeidershuisjes plaats voor evenzovele woningen rond drie parkjes. Corporatie tHuis wil de helft van de nieuwe woningen verkopen. Inge van Duijnhoven en ik onderzoeken samen met tHuis voor welke groepen Oud Woensel een interessant woongebied is. Gezocht worden vooral bruggenbouwers tussen huidige en nieuwe bewoners en tussen autochtoon en allochtoon. Samen met kandidaten uit de doelgroepen, bewoners en stakeholders formuleerden we een nieuwe identiteit voor het gebied. We werkten daarbij met fotografie om het ongrijpbare tastbaar te maken. Een ID-Card legt de identiteit vast in woord en beeld en stuurt het ontwikkelingsproces en de communicatiestrategie.

Onder het thema 'New in Oud Woensel, wonen met Spice!' lanceren we een website en de gebiedsmarkering. Activiteiten met o.a. de Design Academy zetten de wijk op de Eindhovense kaart. De woningbouw wordt in samenspraak met bewoners en belangstellenden ingevuld.

 
Vredesplein
Bewoners kiezen architecten
Vredesplein
Muurschildering

Gebiedscommunicatie werk

  • Ambiance >

    In de Maastrichtse wijk Amby ontwikkelen Assen Green Development en woningcorporatie Maasvallei een wijkwinkelcentrum.

    Ambiance
  • Cruquius Amsterdam >

    Zorgvuldig communiceren met buurt en ondernemers in Amsterdam Oost.

    Cruquius Amsterdam
  • 'Huisgemaakt' in Driesprong Breda >

    Iris advies geeft herstructureringswijk een nieuw gezicht.

    Driesprong Breda
  • Handelskade Nijmegen >

    Omgevingscommunicatie leidde tot geen enkel bezwaar op het plan. Daarna bracht een dwarse campagne veel mensen op de been.

    Handelskade
  • Kop Zuidas >

    Maar liefst tien organisaties hebben plannen op de kop van de Amsterdamse Rivierenbuurt. Het gaat om het meest oostelijke deel van de Zuidas.

    Kop Zuidas
  • Veel animo voor Noorderhaven >

    Gebiedsmarketing voor nieuw stadsdeel maakt energie los in Zupthen en de wijde regio.

    Noorderhaven Zutphen
  • Steenbrugge in Deventer >

    Puur Sallands wonen. Gebiedscampagne brengt dorps karakter tot leven.

    Steenbrugge
  • Beeldbuisfabriek >

    Strijp R is een verlaten fabrieksterrein in Eindhoven. Gebiedsontwikkelaar Amvest maakt er een woonwijk van.

    Strijp R
  • Wonen met spice! >

    Marketingplan voor een kleurrijke woonwijk.

    Vredesplein
  • Participatie  
    Participatie Door samenwerking en co-creatie tot betere oplossingen en draagvlak komen.
  • Gebiedscommunicatie  
    Gebiedscommunicatie Ontdek de kwaliteiten van een gebied. Werk aan acceptatie. En ontwikkel energie voor nieuwe plannen.
  • Merk & klant  
    Merk & klant Dit vindt de klant van uw plan. Zo komt uw merk tot leven.
  • Win-win  
    Win-win Onderlinge communicatie herstellen en samen werken aan win-win.
  • Zorg  
    Zorg Communicatie die inspeelt op de veranderingen in de wereld van cure & care.
  • Communicatiewerk  
    Communicatiewerk Gebruik onze praktijkervaring in redactie, woordvoering, social media, training … en nog veel meer!

Contact

Bas Schoemaker
+31 (0)654 234540
info@irisadvies.nl 
Plantsoenstraat 10, 7411 HT Deventer