Handelskade Nijmegen
Gebiedscommunicatie

Handelskade Nijmegen

Ontwikkelaar BPD en corporatie Standvast hebben zeer ambitieuze plannen voor de herontwikkeling van de Handelskade in Nijmegen. Op de voormalige locatie van de drukkerij van De Gelderlander komen honderden woningen, die vanwege de langwerpige locatie aan de Waal in één keer neergezet moeten worden. Dat stelt bijzondere eisen aan de omgevingscommunicatie en de gebiedsmarketing. Iris advies en Erna van Holland worden gevraagd een plan van aanpak op te stellen en de uitvoering daarvan te leiden.

Omgeving
Samen met de gemeente Nijmegen maken we een stakeholdersanalyse en brengen we de belangen in beeld. We begeleiden de communicatie rond de gedeeltelijke herziening van het bestemminsplan. Met een duidelijke presentatie, door heel goed de plannen te verbeelden en door vroegtijdig te anticiperen op reacties, worden er bij de ter visie legging geen zienswijzen ingediend.

Marketing
Voor de gebiedsmarketing ontwerpen we een strategisch plan, samen met de marketeers en onderzoekers van BPD. We ontwikkelen met reclamebureau Stijlgenten een opvallende campagne, die vierhonderd Nijmegenaren op de been brengt naar de eerste planpresentatie in de Stadsschouwburg. Handelskade beleeft daarmee een geslaagde introductie in Nijmegen.

 
Handelskade Nijmegen
Een planpresentatie in een volle schouwburg ...
Handelskade Nijmegen
… met debatten, cultuur, workshops ...
Handelskade Nijmegen
… en een lekker dwarse campagne.

Gebiedscommunicatie werk

  • Ambiance >

    In de Maastrichtse wijk Amby ontwikkelen Assen Green Development en woningcorporatie Maasvallei een wijkwinkelcentrum.

    Ambiance
  • Cruquius Amsterdam >

    Zorgvuldig communiceren met buurt en ondernemers in Amsterdam Oost.

    Cruquius Amsterdam
  • 'Huisgemaakt' in Driesprong Breda >

    Iris advies geeft herstructureringswijk een nieuw gezicht.

    Driesprong Breda
  • Handelskade Nijmegen >

    Omgevingscommunicatie leidde tot geen enkel bezwaar op het plan. Daarna bracht een dwarse campagne veel mensen op de been.

    Handelskade
  • Kop Zuidas >

    Maar liefst tien organisaties hebben plannen op de kop van de Amsterdamse Rivierenbuurt. Het gaat om het meest oostelijke deel van de Zuidas.

    Kop Zuidas
  • Veel animo voor Noorderhaven >

    Gebiedsmarketing voor nieuw stadsdeel maakt energie los in Zupthen en de wijde regio.

    Noorderhaven Zutphen
  • Steenbrugge in Deventer >

    Puur Sallands wonen. Gebiedscampagne brengt dorps karakter tot leven.

    Steenbrugge
  • Beeldbuisfabriek >

    Strijp R is een verlaten fabrieksterrein in Eindhoven. Gebiedsontwikkelaar Amvest maakt er een woonwijk van.

    Strijp R
  • Wonen met spice! >

    Marketingplan voor een kleurrijke woonwijk.

    Vredesplein
  • Participatie  
    Participatie Door samenwerking en co-creatie tot betere oplossingen en draagvlak komen.
  • Gebiedscommunicatie  
    Gebiedscommunicatie Ontdek de kwaliteiten van een gebied. Werk aan acceptatie. En ontwikkel energie voor nieuwe plannen.
  • Merk & klant  
    Merk & klant Dit vindt de klant van uw plan. Zo komt uw merk tot leven.
  • Win-win  
    Win-win Onderlinge communicatie herstellen en samen werken aan win-win.
  • Zorg  
    Zorg Communicatie die inspeelt op de veranderingen in de wereld van cure & care.
  • Communicatiewerk  
    Communicatiewerk Gebruik onze praktijkervaring in redactie, woordvoering, social media, training … en nog veel meer!

Contact

Bas Schoemaker
+31 (0)654 234540
info@irisadvies.nl 
Plantsoenstraat 10, 7411 HT Deventer