Boschveld. Den Bosch
Participatie

ID voor Boschveld

De gemeente ’s-Hertogenbosch en Van Wanrooij Projectontwikkeling werken samen aan de herontwikkeling van het hart van de wijk Boschveld in Den Bosch. In de afgelopen jaren heeft de voormalige ‘probleemwijk’ zich positief ontwikkeld. Gemeente en Van Wanrooij gaan nu twee deelgebieden met honderd grondgebonden koopwoningen ontwikkelen. Met het oog daarop willen zij het imago van de wijk verbeteren, dat in Den Bosch nog achterblijft bij de huidige situatie.

Iris advies organiseert een dynamische workshop. Met iedereen die zich in de afgelopen jaren heeft ingezet voor de wijk halen we de nieuwe identiteit van Boschveld boven water. Wat zijn sterktes en zwaktes? Waarop kan de wijk zich profileren? Voor wie achten zij deze wijk kansrijk. Wat maakt deze plek voor hen interessant?

De deelnemers zich uitspreken over de (onvermoede) kracht en kwaliteiten. Ze kiezen beelden die voor hen passen de identiteit. Het resultaat geven we vorm in een pakkende ID-Card met kernwaarden, beelden en profielen van toekomstige bewoners.

 

 
Boschveld in Den Bosch
Samen de identiteit bepalen
Boschveld in Den Bosch
Beelden kiezen
Boschveld in Den Bosch
Verhalen over de wijk

Participatie werk

  • Werken aan het Hart van Zuid >

    Bewoners, ondernemers en instellingen op het Zuidplein werken samen met gemeente en ontwikkelaar aan hun ‘Hart van Zuid’.

    Aan het werk met Hart van Zuid
  • Bewoners maken wijkplan >

    In Wageningen werken De Woningstichting en de gemeente met de bewoners aan de vernieuwing van tuindorp Patrimonium.

    Bewoners maken wijkplan
  • ID voor Boschveld >

    Alle mensen die zich in hebben gezet voor het herstel van Boschveld in Den Bosch, spreken zich uit over de nieuwe identiteit.

    Boschveld in Den Bosch
  • Co-creatie versnelt De Grassen >

    Op een voormalige graszaadkwekerij in Vlijmen komt een woonwijk, ontworpen met de belangstellenden. 

    De Grassen
  • Handleiding participatie >

    Hoe betrek je stakeholders en bewoners bij je plannen? Iris advies en Akro Consult maakten een routeboek.

    Participatie handleiding
  • Fotostories: de ogen van bewoners >

    Hoe gebruiken mensen hun wijk? En wat kan er anders, beter? Kijk naar een wijk door de ogen van de bewoners.

    Participatie met fotoverhalen
  • Simulatiegame >

    De gemeente Best wil meer doen aan burgerparticipatie. Ambtenaren ontwikkelen hun vaardigheden met onze simulatiegame.

    Participatie training gemeente Best
  • Stakeholders denken mee met Strijp R >

    In een voormalige beeldbuisfabriek werkte Amvest met buurt, bedrijven en belanghebbenden aan het ontwerp voor Strijp R.

    Participatie voor herontwikkeling Strijp R in Eindhoven
  • Kies je architect >

    Bij de Woenselse markt in Eindhoven maken arbeidershuisjes plaats voor nieuwbouw. Bewoners kiezen hun eigen architecten.

    Participatie voor herstructurering Vredesplein, Eindhoven
  • 'Samen renoveren met bewoners' >

    “Hoe transformeer of renoveer je een wijk samen met bewoners?" Voor Renda, een platform voor renovatieprofessionals, schreef ik een artikel.

    Renda
  • Co-creatie voor de Waalkade >

    De gemeente Nijmegen en lokale ondernemers kregen in open ateliers en via social media 400 ideeën voor een betere Waalkade.

    Waalkade Nijmegen
  • Community planning in Sliedrecht >

    Tweehonderd bewoners en betrokkenen bij de Sliedrechtse Staatsliedenbuurt bepalen op een ontwerpfestival de toekomst van de wijk. 

    Staatsliedenbuurt Sliedrecht
  • Arkel transformeert betonfabriek >

    Co-creatie: bewoners van Arkel zetten zich samen met vakspecialisten in voor een nieuwe toekomst van 'hun' Betondak.  

    Arkel transformeert betonfabriek
  • Participatie  
    Participatie Door samenwerking en co-creatie tot betere oplossingen en draagvlak komen.
  • Gebiedscommunicatie  
    Gebiedscommunicatie Ontdek de kwaliteiten van een gebied. Werk aan acceptatie. En ontwikkel energie voor nieuwe plannen.
  • Merk & klant  
    Merk & klant Dit vindt de klant van uw plan. Zo komt uw merk tot leven.
  • Win-win  
    Win-win Onderlinge communicatie herstellen en samen werken aan win-win.
  • Zorg  
    Zorg Communicatie die inspeelt op de veranderingen in de wereld van cure & care.
  • Communicatiewerk  
    Communicatiewerk Gebruik onze praktijkervaring in redactie, woordvoering, social media, training … en nog veel meer!

Contact

Bas Schoemaker
+31 (0)654 234540
info@irisadvies.nl 
Plantsoenstraat 10, 7411 HT Deventer